Provokace

29. listopadu 2013 v 9:53 | Markéta |  Téma týdne
Dá se říci, že mimo občasných provokací mých lehce pubertálních dětí a každodenních provokací našeho trhlého štěněte jsem se nejvíce naštvala asi před třemi týdny.
Tehdy jsem zjistila, že kadeřnické výrobky, které ve svém salonu prodávám i používám se dají na internetu i v kamenných obchodech zakoupit za třetinovou a někdy i nižší cenu. Velmi mě to překvapilo a rozčílilo.
Kadeřnické produkty beru od výhradního distributora pro Českou republiku a tudíž jsem byla přesvědčená, že za nejnižší ceny.
Jaké ale bylo moje překvapení, když mi naše dlouholetá zákaznice sdělila, že si veškeré kadeřnické výrobky, které si u nás dřív kupovala, kupuje jinde a za cenu, za kterou já je zdaleka ani nenakoupím.

Nejenže si připadám hodně ošizená, ale co je horší, mám strach, že jsme ztratili důvěru našich zákazníků, kterou jsme dvacet let budovali.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 pavel pavel | Web | 29. listopadu 2013 v 10:47 | Reagovat

Mohu ti říct, že je to skoro s každým zbožím, protože velké obchodní řetězce to nakupují ve velkém a proto od odběratele dostanou mnohem nižší ceny, než ty malé obchody. Je to smutné, ale nic s tím neuděláš... jen to to, že si udržíš zákaznice milým chováním, které jistě máš, a přijdou k tobě proto, že se u tebe cítí dobře.

2 pavel pavel | Web | 29. listopadu 2013 v 10:49 | Reagovat

A hezký den.

3 Markéta Berková Markéta Berková | Web | 29. listopadu 2013 v 11:25 | Reagovat

[2]: Díky za pěkný komentář. Je pak ale těžké se na nynějším trhu udržet.

Také přeji pěkný den :)

4 mengano mengano | E-mail | Web | 29. listopadu 2013 v 12:15 | Reagovat

Souhlasím s Pavlem. To je obchodní politika výrobců. Malým odběratelům dají slevy "aby se neřeklo" a velkoprodejcům dodávají téměř za výrobní cenu:(
S tím se bohužel nedá hnout.
Ale k tobě chodí určitě věrné zákaznice nejen kvůli kadeřnickým výrobkům. Dobrá kadeřnice, která si neúčtuje majlant, je dneska vzácné zboží:)

5 mengano mengano | E-mail | Web | 29. listopadu 2013 v 12:18 | Reagovat

Tak ještě jeden koment, aby se zobrazil ten první. Inovace blogu cézet mi poněkud leze na nervy:)

6 Koník Koník | E-mail | Web | 29. listopadu 2013 v 13:17 | Reagovat

Taky bych se cítil v tvé kůži hloupě. Zrazeně. Trošku jako osel. A víš ty, jaké to je, když se Kůň cítí jako osel :-D
Jak napsala Mengano, tvou vizitkou je práce a šikovnost, proto se k tobě zákaznice vracejí. Kašli na šampóny :-)

7 Markéta Berková Markéta Berková | 29. listopadu 2013 v 14:40 | Reagovat

[4]: Je to hodně mizerná politika :(
Díky za návštěvu a pěkný koment.
Je zajímavý, jak blog.cz funguje podivně zrovna tento týden, když je TT provokace :-)

8 Markéta Berková Markéta Berková | 29. listopadu 2013 v 15:53 | Reagovat

[6]: Vím, díky, ale opravdu se cítím trochu jako osel :), jen nevím jak to mají Koníci :D

9 Vendy Vendy | Web | 29. listopadu 2013 v 19:26 | Reagovat

To dokáže naštvat, věřím. Ale můžeš se rychle ze situace poučit a zkus prosondovat trh na internetu a jestli budou ceny nižší, kašli na distributora a kupuj si výrobky přímo na netu.
Zákaznice neztratíš, jestli jsi dobrá jako kadeřnice. Šikovnost, vstřícnost a příjemné chování ti zajistí, že se budou vracet.
Ke kadeřnickým výrobkům - zkus i jiné značky, třebas. Moje kolegyně před časem koupila celou kolekci Welly (dost drahé), splácela to dlouho a byla naštvaná, protože zjistila, že i jiné značky jsou srovnatelné kvalitou a přitom výrazně levnější.

10 alape alape | E-mail | Web | 1. prosince 2013 v 2:35 | Reagovat

Malý odběratel je většinou, bohužel, znevýhodněný. Nezkoušela jsi třeba toto prodiskutovat přímo s dodavatelem? Podle mě by to stálo za zkoušku - mě se to několikrát vyplatilo!

11 alape alape | E-mail | Web | 1. prosince 2013 v 2:36 | Reagovat

už to zase blbne a nezveřejňuje příspěvky?!

12 Markéta Berková Markéta Berková | 5. prosince 2013 v 14:42 | Reagovat

[9]: Díky. Já jsem kosmetička, masérka. Problém mají hlavně moje kolegyně kadeřnice a já co se týká prodeje, ale vše zkoušíme řešit.

13 Markéta Berková Markéta Berková | 5. prosince 2013 v 14:44 | Reagovat

[10]: Dodavatel něco plánuje, ale zatím žádný výsledek není. No nicméně to prozatím vypadá, že šampony a barvy nakoupíme tam, kde jsou levnější.

14 Vendy Vendy | 10. prosince 2013 v 20:15 | Reagovat

[12]:Taky mě to trochu překvapilo, ale pak jsem si řekla, že sis ke kosmetice přidala kadeřnictví. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama